Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • eaglemirek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez boonsaw
    Ciekawa sprawa
    Dlaczego ciekawa :?: U mnie 120kkm i też śmiga

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    Ciekawa sprawa, ale najważniejsze ze wszystko smiga .

    Zostaw komentarz:


  • strazakp
    odpowiedział(a)
    boonsaw,
    Nie. Ja mam to auto od 2014 r (85kkm) i nic nie robiłem. Poprzedni wlasciciel z tego co wiem i mówi to tez nic nie robił.

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    strazakp, nie wymieniales nic w ramach rozrządu?

    Zostaw komentarz:


  • strazakp
    odpowiedział(a)
    krzysiek83wpr,
    Ja mam 102kkm i zero problemow z rozrzadem. Dodam ze auto 2009r.
    Mnie tylko zastanawia czy rozpoznam ten dźwięk bo nie mialem okazji uslyszenia...

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    kkuligowski, nie odpowiedziałeś, możesz bliżej opisać ten odgłos zaterkotania :?: - czy jest podobny do zaszurania łańcucha, czy inaczej.

    Może to efekt rozciągającego się łańcucha, a może wadliwej pracy napinacza.

    Mam zapytanie do wszystkich
    , czy przy wadliwie pracującym napinaczu, czy też rozciągniętym łańcuchu owe terkotanie/trybienie/szuranie przez kilka sekund po odpaleniu silnika występuje zawsze przy odpalaniu auta (czy może występować sporadycznie) i czy efektem tego może być że silnik czasem nie odpala (słychać tylko owe szuranie, odpala za kolejnym razem lub po kilku próbach) :?:

    Zostaw komentarz:


  • krzysiek83wpr
    odpowiedział(a)
    Kolego sympatyczny.. napisane jest 90 stron na ten temat, więc z całym szacunkiem przejżyć kilka stron i będziesz znał opinię grona szacownych forumowiczów.
    Wszyscy się zgadzają że rozrząd jest wadliwy, ale różnimy się co do tego np. kiedy pada..
    wg mojej opini bezpiecznie to wymiana po 50-70tys. Ale niektórzy śmigają ponad 100tys i jeszcze nie pada.

    Zostaw komentarz:


  • kkuligowski
    odpowiedział(a)
    Tak dla prostych, bez większej znajomości mechaniki proszę szanowne grono o podpowiedz jak to jest z tym rozrządem.
    Byłem wczoraj u mechanika chcąc się umówić na wyminę w szkodniku. Przebieg ponad 72 tys km i objawy jak pisałem powyżej czyli sporadycznie.
    Pan powiedział żeby jeszcze pojeździć i za bardzo się nie przejmować bo to objaw "normalny" wyciągnięcia łańcuszka i że obciera o jakieś łapy.
    Stwierdził że jak już się uprę to wymieni na oryginałach ale nie widzi potrzeby wymiany wariatora bo to nie ma nic wspólnego z terkotaniem.
    Objaśnił mi że wariator albo działa albo nie i dlatego nie ta część powoduje te dźwięki.
    Jego sugestie że łańcuch jest nie za nowy, rozgrzany i obciera o jakieś tam łapy wydaje się sensowne i mówił jakby wiedział o co chodzi.
    Jednak wpisy w tym temacie mobilizują moją czujność.
    Co do ceny powiedział że około 1200-1400 za rozrząd z robocizną.

    Zostaw komentarz:


  • marcink_1
    odpowiedział(a)
    Czemu i kiedy należy zmieniać nastawnik zmiennych faz rozrządu na nowy z końcówką E?
    Czym on jest lepszy od starego?

    Pozdrawiam.

    Zostaw komentarz:


  • Seba
    odpowiedział(a)
    Podpinałem, błędów brak.

    Zostaw komentarz:


  • j23znowunadaje
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Seba
    Odpalanie to pikuś, to pukanie dalej jest większym problemem.
    u mnie na zimnym tak tłucze zawór odparowywania opar paliwa, tylko nie wiem czy u ciebie takowy występuje. Jeśli jest to odepnij na chwilę jego zasilanie i zobacz czy stuki ustaną,

    podpinałeś kompa? są jakieś błędy?

    Zostaw komentarz:


  • Seba
    odpowiedział(a)
    Odpalanie to pikuś, to pukanie dalej jest większym problemem.

    Zostaw komentarz:


  • crom.de
    odpowiedział(a)
    Seba, spec że mnie żaden brzmi jednak jak rozrząd. Choć słyszy się gorsze odpalania TSI.

    Zostaw komentarz:


  • Seba
    odpowiedział(a)
    Witam wszystkich,

    Co powiecie Panowie na taki przypadek:
    iCloud Photo Sharing lets you share just the photos you want with just the people you choose.

    Pacjent Golf 6, 1.4 tsi CAXA 2010r., przebieg 120tyś. Walcze z tym juz z dwa lata, na początku zdarzało sie to okazjonalnie, tylko w zimne poranki, ostatnimi czasy zdarza się nawet jak jest ciepło (po dłuższym postoju) ale dużo ciszej. Byłem w kilku ASO, nic nie wiedzą, jedni, że popychacze, inni, że może jednak rozrząd (nastawnik). Wymiana/sprawdzenie popychaczy to 2,5-3tyś bez gwarancji, że pomoże. Bardzo mi to przypomina filmik ze strony 85 użytkownika kempes111 https://youtu.be/zrt7R0oNAVU Napisałem do niego PW ale nie bywa tu już chyba. Po rozgrzaniu stukanie całkowicie zanika, osiągi, zużycie paliwa wszystko ok. Może ktoś coś słyszał podobnego i coś doradzi. Stawiacie na popychacze czy może jednak coś z rozrządem?


    P.S.
    Nastawnik wymieniony w 2012r. na 03C109088E
    Rozrząd (napinacz, ślizgi, łańcuch) wymieniony pod koniec 2013r.
    Olej, filtry zmieniane co 15tyś, ostatnio Millers EE 5w30

    Zostaw komentarz:


  • crom.de
    odpowiedział(a)
    Porobilem testy organoleptyczne: nie dajecie się schłodzić turbinie to rozrząd rzęzi. :wink:

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    LUKI, możesz dla mnie sprawdzić po VIN Octavii, wysyłam na PW ?

    Zostaw komentarz:


  • jacog
    odpowiedział(a)
    crom.de, tak z wariatorem (sam jego koszt we Wrocławiu to 2100-12% rabatu, w Opolu był tańszy ale robocizna 2x droższa), nie widziałem jeszcze faktury z listą części - mam nadzieje, że koła zębate też wymienili

    Zostaw komentarz:


  • crom.de
    odpowiedział(a)
    Koszt naprawy jedyne 3500zł
    z wariatorem tak?

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez boonsaw
    Sony,
    FUCHS TITAN SUPERSYN LL 0W40
    Dzięki, wysłałem do Ciebie e-maila.

    Zamieszczone przez jacog
    to nie jest wada fabryczna i wcale tego często nie robią. Wiadomo ściema. Po naprawie siostra odbiera auto i przy załatwianiu papierologii w międzyczasie były dwie osoby i o co pytały: o wymianę rozrządu w TSI.
    To jest właśnie ich (czyt. Skody) przemyślane rozwiązanie :evil: . Nie przyznawać się i robić po cichu. Zamiast akcji przywoławczo-naprawczej mają kolosalne oszczędności, bo rozrządu nie wymieniają "z urzędu" we wszystkich autach.

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    Sony,
    FUCHS TITAN SUPERSYN LL 0W40 i nie jest to przypadkowy olej konsultowałem się z moim "człowiekiem od oliwy" z tym ze zaznaczył zeby wymieniać max co 15 tyś

    Zostaw komentarz:


  • jacog
    odpowiedział(a)
    Umawiałem w ASO Oct 1.4TSI (2009r, 86kkm) na wymianę kompletnego rozrządu. Pytając o partycypacje skody w naprawie oczywiście odpowiedz negatywna: że auto za stare, że to nie jest wada fabryczna i wcale tego często nie robią. Wiadomo ściema. Po naprawie siostra odbiera auto i przy załatwianiu papierologii w międzyczasie były dwie osoby i o co pytały: o wymianę rozrządu w TSI. Tępe ch....

    A jeszcze dobre było jak pan stwierdził, że klekotanie przy odpaleniu to normalne - głupio wyglądał jak mu pokazałem zrzut z erwina dot tego tematu.

    Koszt naprawy jedyne 3500zł (Opole, we Wrocławiu wycenili na 3300zł)

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Możecie się wypowiedzieć ?
    Zamieszczone przez Sony
    Powiedzcie mi, czy przy problemie z napinaczem lub/i łańcuchem rozrządu, czy też z wariatorem zmiennych faz rozrządu owe krótkotrwałe szuranie/terkotanie przy uruchamianiu silnika występuje zawsze/regularnie ( czyli za każdym razem) z rana lub przy każdym odpalaniu silnika - czy też występuje ono nieregularnie (raz odpala z zaterkotaniem, raz normalnie).

    Jeszcze jedno, jak odróżnić po objawach problem z wariatorem od problemu tylko z łańcuchem i napinaczem
    boonsaw, jakiego oleju teraz użyłeś ?

    Zostaw komentarz:


  • rlapinski
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kkuligowski
    dziękuje za podpowiedzi
    zastanawia mnie tylko że od kilku dni jest "cisza" a problem wystąpił na rozgrzanym silniku w tym najcieplejszym dniu tej wiosny (było ponad 24 stopnie)
    Czytam o tych "wadliwych" rozrządach i wszędzie piszą że "przy odpalaniu rano albo na zimnym silniku" a mój co odmienny jest?
    Zastanawia mnie temat zaworów bo słyszałem że są samo regulujące (nie bardzo się znam) i może jak silnik się rozgrzał to taki efekt. Co prawda jestem po wymianie oleju ale prawdę mówiąc samochód odebrałem po wszystkim i ograniczyłem się do wpisu w książce. Może mechanik "zaoszczędził" i nadal ma używany olej.
    Może macie jakieś inne pomysły na efekt kosiarki na gorącym silniku?
    Miałem taki problem. W 2014 wymieniłem kompletny rozrząd razem z nastawnikiem i to pomogło. Niestety nie załapałem się na nowy napinacz i w tej chwili mam problem ze stukaniem na zimnym silniku. Na wtorek jestem umówiony na kolejną wymianę rozrządu z napinaczem już w wersji 03C109507BA.

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    kkuligowski,
    Tez tak mam ze hałasuje głównie na rozgrzanym silniku po niedługim postoju. Teraz po wyminie oleju jest cisza , ale wiem ze to przejściowe i jeszcze w tym miesiącu robię porządek z rozrządem.

    Zostaw komentarz:


  • kkuligowski
    odpowiedział(a)
    dziękuje za podpowiedzi
    zastanawia mnie tylko że od kilku dni jest "cisza" a problem wystąpił na rozgrzanym silniku w tym najcieplejszym dniu tej wiosny (było ponad 24 stopnie)
    Czytam o tych "wadliwych" rozrządach i wszędzie piszą że "przy odpalaniu rano albo na zimnym silniku" a mój co odmienny jest?
    Zastanawia mnie temat zaworów bo słyszałem że są samo regulujące (nie bardzo się znam) i może jak silnik się rozgrzał to taki efekt. Co prawda jestem po wymianie oleju ale prawdę mówiąc samochód odebrałem po wszystkim i ograniczyłem się do wpisu w książce. Może mechanik "zaoszczędził" i nadal ma używany olej.
    Może macie jakieś inne pomysły na efekt kosiarki na gorącym silniku?

    Zostaw komentarz:

Pracuję...